Jak jsem přednášel: Prodávajte už, sakra!
Na Ostravském Barcampu jsem 14. prosince 2013 přednášel na téma „Prodávejte už, sakra!„. Mluvil jsem o svých zkušenostech s nákupem nového auta, které ale byly často více než zarážející. Dočkal jsem se tolika zásadních a naprosto neuvěřitelných prodejních failů, že by byla škoda se o ně nepodělit…
Někteří prostě jednali tak, jakoby svůj produkt vůbec prodat nechtěli a zákazník je obtěžoval.
Problém je, že u ostatních svoje chyby vidíme, jsou do očí bijící a přijdou nám směšné. Ale co když se podobných chyb dopouštíme i my? Ono, my všichni jsme vlastně prodejci: prodáváme svojí práci, svoje produkty, své zkušenosti, … Nezapomínáme v zápalu každodenního boje na to, co je při prodeji důležité? Kdo je vlastně klientem? Co chce? V jakém je rozpoložení? A co očekává od nás? Právě na chybách a promarněných šancích prodejců vozů zmiňuji problémy, které vnímám, a analogicky definuji obdobné problémy i v oblasti vývoje softwaru, aplikací, …
Já jen doufám, že se ta negativní zkušenost nestala v nějakém z autosalonů Subaru (:
pro představu, jak prezentace působí, ale každý nějak začíná: http://www.autohificlub.cz/forum/13/1787713-jak-kolega-kupoval-auto-aneb-kvalita-prodejcu-v-%C8r-/0
2Olaf: Děkuji za odkaz a cením si veškeré objektivní kritiky z diskusního fóra.
Díky za video z přednášky. Těším se, až si o tom pokecáme osobně :-)
Olaf: Knírek a hlas je součástí osoby, to řeší jen blbci.
Ale na těch výplních by to chtělo zamakat: jako, prostě a tak podobně – na to je dobrý seriál Community, v jednom díle se tam to mluvení před lidmi učí, a od té doby si na to dávám sakra pozor.
Ale kdybych měla dělat nějakou přednášku, dopadne to rozhodně mnohem hůř .)