Jak jsem znova našel naději pro můj sen
Naděje umírá poslední, že?
Trocha historie
Už jako malý jsem měl svůj sen. A tak, když se mě všichni ptali, čím chci být, až budu velký, věděl jsem, že nebudu popelářem ani astronautem, chtěl jsem být ředitelem. Ředitelem firmy a nejlépe vlastní. Trochu jsem si věřil, co?
A tak už dlouho existují jakési verze a nápady…
Amigo Super
Byl jsem ještě hodně malý, když se zrodila moje první imaginární „firmička“, která se zabývala vším. Od sousedů jsem například vykupoval jablka a vozil je do sběrny a tak. Ale bavilo mě to. Dokonce jsem měl vymyšlené vlastní logo – bylo to ‚S‘ namalované přes ‚A‘. Název vznikl z banánové nálepky, pokud se nepletu, kde byl název „Amigo“. No a „Super“ jsem dodal, aby to nebylo tak nudné.
KoldaSoft
Na základní škole jsem dostal přezdívku „Kolda“, která se ujala a i mě se velice zalíbila. Také se již trochu vytříbil směr, kterým se chci zabývat – software. Vznikl tak název „KoldaSoft“ s velkým ‚S‘, protože se jednalo o spojení dvou slov. Důraz byl kladen právě na software, kdy jsem chtěl programovat (programy, hry, aplikace, …). Pod tímto názvem vzniklo několik mých prográmků v jazyce C, ve kterém jsem s velkou chutí programoval. Také jsem zkoušel udělat svoje první firemní webové stránky, ty však nebyly nikdy spuštěny. Logo má velice syté a výrazné barvy. Objevují se zde moje tři nejoblíbenější barvy. „Podtržení“ mělo znament něco jako rychle letícího, ale tenkrát jsem se symbolikou ještě nezabýval.
Koldasoft
V polovině roku 2007 vznikla nová podoba značky (loga). Jméno zůstalo stejné, došlo však ke zmenšení ‚s‘, protože na software již není kladen takový důraz. Ve značce je využita symbolika a byl vytvořen grafický manuál, popisující základní prvky a možnosti užití značky. Zůstala moje oblíbená zelená barva a zbytek značky je pak v moderní šedé barvě. Na adrese www.koldasoft.cz jsou umístěny webové stránky.
Směr, kterým se chci nyní ubírat je především tvorba kvalitních webových stránek a poskytování služeb spojených s prezentací na internetu.
Jak jsem ztratil naději
Nedávno, zhruba před čtvrt rokem, jsem ztratil naději. Najednou jsem v tom neviděl žádný smysl. Rozhodně nic nešlo tak, jak jsem si představoval. Byl jsem zklamaný a smutný. Velmi dlouho jsem se zabýval corporate designem (firemní grafický styl), vnitřní strukturou a interními věcmi. To bohužel nebylo vidět a ani nijak finančně ohodnoceno. Také bylo málo času (zkoušky, shánění bytu, stěhování) a stoupala tak nervozita. A aby toho nebylo málo, tak trochu se mi zhroutil svět.
Najednou bylo hrozné období, kdy mě vůbec nic nebavilo. A to fakt, že vůbec nic. Ani spát, ani jíst, ani se bavit, prostě nic. No a na práci jsem neměl ani pomyšlení. A když už jsem se odhodlal, že budu něco dělat, stejně jsem nic neuděl. Mé myšlenky byly zcela jinde a „pracovat hlavou“ prostě nepřipadalo v úvahu. Začal jsem tedy chodit do práce, kde jsem mohl „pracovat rukama“, nemusel jsem mluvit a nikdo mě tam neznal. Lidi i práce byla fajn. Alespoň byly nějaké penízky. Jenže, měl jsem rozpracováno několik zakázek, které tak stály… A to mě moc štvalo:(
Měl jsem hroznou chuť to všechno „odpískat“, prostě s tím seknout a ono by to nějak dopadlo…
Nová naděje
Naštěstí se ve mě probudila nová naděje. Velikou měrou mi zde pomohl Petr S., který mi pomohl otevřít oči a podívat se zpět, na to všechno, co jsem udělal, co jsem dokázal. Při půldenním rozhovoru a výtečném obědě mi řekl, že to všechno, co jsem já udělal, by ho možná ani nenapadlo, že oceňuje mojí práci. Dokonce řekl, že se má ode mne co učit. Dnes jsem měl možnost s Petrem S. strávit příjemný večer plný nápadů a podnětů, které ve mě vzbuzují především naději a odhodlání…
A co že jsem dokázal? Především vím, co chci. Mám směr a cíl. A vím, jak ho dosáhnout. Sestavil jsem tým lidí, se kterými spolupracuji, společně jsme vytvořili nové logo a celý corporate design, byla vytvořena přidaná hodnota a v neposlední řadě rozsáhlé webové stránky, poskytující spoustu informací. Byly vytvořeny interní pravidla pro práci v týmu, práci s E-maily, číslování materiálů, dělení odměn, zálohování. Byly vytvořeny šablony, na základě grafického stylu, které slouží pro psaní dokumentů, vystavování faktur i smluv, formuláře, je rozpracovaný maskot a další…
Vytrvat a nevzdat
Je důležité vytvrat a nevzdat se hned, když něco nejde tak, jak si člověk představuje. Chce to velké odhodlání, hodně pýle, a v neposlední řadě trpělivost. Musím počítat s tím, že mi bude kde kdo házet klacky pod nohy, že lidi jsou nepřející a závistiví, že to nepůjde tak snadno, že se budu muset vypořádat s řadou problémů, …
Ale, všechno jde, když se chce…
Jo to je přesně ono.
V porovnani s Petrem Lebou jsi, či je Koldasoft velmi ve předu, neboť máte vypracovanou strategii.
Kvalitní webové stránky je vaš image a kdaž ktomu připojíte schopnost porozumět zákazníkovy, schopnost pomoci mu zhmotnit jeho představy, zakázky za 100 000 Kč vás neminou.
To jsem presvedceny, nebot lide se ne vzdy divaji na cenu, ale divaji se na to jak snima ta ci ona firma jednala a když zjistí, tak jako já, že firma jim neudělala profesionální servis, tak jdou od nich . Jde o to zákazníka získat, a to stojí peníze a když už ho máš, tak proč pro něho pravidelně nepracovat, né jenom udělat web, ale casem i databaze, letačky, prospekty, katalogy, kompletní servis z oblasti spravy dat a prezentace, což je vlastně když spojíš smysl webu.
Informovat, schromažďovat data třídit je a hlavně zároveň prezentovat.
Když tohle podchytíš, vytvoříš image a lidé si začnou o tobě povídat a hlavně podnikatelé si to poví mezy sebou, neboť neboj, oni se vsichni znají a nenechají si udělat stránky od někoho, kdo jim dal letáček, ale od někoho, koho jim doporučil známí, neboť jste sním jednali férově a dokázali jste absolutně né jenom pochopit to co chce, ale dokázali jste to také ztvárnit graficky a zprovoznit a proto ve firmě nemůže být grafik a programátor, ale hlavně člověk, který nad danou zakázkou dohlíží a koordinuje tvorbu stránek, neboť zákazník by měl vždy jednat pouze s jedním člověkem a ten by vždy v něm měl zanechat pocit, že je vše pod kontrolou, ikdyž se vám to ve firmě sere.
Ten člověk tvoří firmu, image, pověst, reklamu, s jeho vystupováním, tváří, zpusobem mluvy je spojená celá firma, grafik když onemocní, tak ho nahradíš, programátora taky,,,,z okruhu svých známích najdeš někoho kdo to zvládne, ale zákazník musí vždy jednat s jedním člověkem, který zodpovídá za to, že všechno co zákazník řekne a nebo jen naznačí, že ty to zaznamenáš a pomůžeš mu tu jeho myšlenku a nebo pocit naprogramovat. Zanecháš li v zákazníkovy pocit, že mu rozumýš, že jsi pochopil co chce a že to uděláš rychle, levně a kvalitně……tak je to tvoje výhra.
Jdi do toho.
Nebot je hodne grafiku a hodne programátorů, ale ti pracují ve firmách pod někým, a proč ?
umí programovat a dělat grafiku, ale neumí ji prodat.
A to je rozdíl mezy někým kdo to dělá někde doma tzv na koleně a nemá vizi ani směr a někdo kdo to dělá sice doma na koleně, ale objevil schopnost svou práci prodat a rozhodně to dlouho doma dělat nebude……
Myslím, že tvé hlavičkové papíry jsou toho důkazem
Jdi na to
Pane Suči ,šílený pravopis ,měl by jste s e vrátit do školních lavic a zopakovat si vyjmenovaná slova .
Toto je hrůza přečíst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!