Najít vhodný název – ať už pro cokoliv – není tak lehké, jak by se zprvu mohlo zdát. V minulém článku jsem zmínil náš současný stav a nastínil důvody, proč nové jméno hledáme.
Krom obecných tipů pro hledání jména jsem splnil první bod z pěti: „1. Definovat požadavky názvu“.

Na dnešní vánoční besídce jsme velmi pokročili a hledání názvu posunuli tak, že máme dva „horké kandidáty“. Ale pěkně popořádku:

Krok 2. – Udělat brainstorming

Výsledkem brainstormingu je vznik celé řady názvů, které považujeme za vhodné či zajímavé. Naše hledání bychom mohli rozdělit na tři části:

  1. Jako první jsme připravili sdílenou Google tabulku, kam mohl každý napsat svůj nápad a připojit komentář.
    Tento způsob však nebyl nijak výrazně efektivní. Za největší problém považuji najít si čas. Navíc na obdobnou tvůrčí činnost musí být nálada.
  2. Poohlédli jsme se po společnostech, které se návrhy názvů přímo zabývají. Poptali jsme je a s jasně zadanými požadavky očekávali nabídky. Ty se různily jak do rozsahu, tak co se ceny týče. Některých levnějších nabídek jsme využili. Ceny od 20.000 Kč výše jsme za hledání názvu odmítli zaplatit. Výsledek skutečně mizerný.
  3. Na plánovaném vánočním večírku jsme se rozhodli udělat pořádný brainstorming. Sedli jsme, připomněli si naše požadavky a začali diskutovat. Nad vlastním brainstormingem jsme strávili na na tři hodiny. Výsledek ale stál za to.

Jednoznačně se nám osvědčila varianta firemní akce – právě neforemní atmosféra, příjemné prostředí, dobrá nálada a skvělý tým je výborným předpokladem plodné diskuse. Navíc se všichni těšili na Kinect, který byl slíben po obědě (samozřejmě za předpokladu vymyšlení vhodných názvů).

Naše mozky doslova bouřily a nápady se nám jen hrnuly:
Byl jsme mile překvapen tím, jak zajímavé a věcné připomínky vznikly…

Výsledkem bylo na 180 vymyšlených názvů. Z toho cirka polovina vznikla právě na základě aktivního brainstormingu.

Krok 3. – Ze seznamu vyházet nevyhovující slova

Seznam bylo potřeba jej pořádně probrat. Naštěstí mazání nám šlo opravdu dobře :)

  1. Smazali jsme ty názvy, které se nám nelíbili
  2. Ověřili jsme dostupnost .cz domén
  3. Ověřili jsme v OR (justice.cz), že název zatím není zaregistrován
  4. Nakonec bylo potřeba vygooglit (a vyseznamit), zda už tento název něco neznamená

Krok 4. – Úzký výběr

Nakonec nám zbyly v podstatě dva názvy, ze kterých v tuhle chvíli vybíráme:

  • Pronetica
  • Monovo

Aktuálně sbíráme podněty a reakce z okolí, ptáme se na názory spolupracujících a kolegů i široké veřejnosti (začít můžeme u našich rodin a přátel).

Tak co? Který název se líbí víc? Pronetica nebo Monovo? A proč? Nebo zvolíme něco úplně jiného?

Pokračování článku, neb jaký název jsme vybrali: Jak jsme hledali jméno III.