Jak Kofola redesignovala web
Předem bych chtěl říci, že Kofolu mám rád. A to jak pití, tak značku celkově. Líbí se mi její design, její reklamní kampaně a marketing obecně (třebas Vánoční prasátka). Celkově by se dalo říci, že jsem takovým „Kofolím fandou“.
To, co ale teď předvedla na svém webu je odborně řečeno: „setsakramentsky velkej průser„.
Kofola nyní představuje ukázkový příklad toho, jak v žádném případě neaktualizovat web. Pamatujete na 90. léta a obrázky „under construction“? No, tak tohle je horší…
Ano dneska je snahou, aby se o vás mluvilo. A odborně tomu říkáme virální marketing. Tohle ale nemá s mrketingem ani za mák společného…
Začalo to tím, že stávající web nebyl moc povedený. O tom se ale teď rozepisovat moc nebudu: Obrovská fotografie zasněžené krajiny na pozadí při prvním jarním dni není opravdu ono. Dále by mě zajímalo, jestli takové zpracování webu skutečně nabídne cílové skupině to, co hledají. Více viz. článek v novinách. No, prostě se moc nepovedl:
A pak ty straky
Víte, co je to straka? Správně, takový ten pták.
Hláška o nedostupnosti webových stránek by asi neměla obsahovat tak hrubý překlep, jak se v tomto případě stalo (a to je jen jedna věta!):
Pro jistotu web zaindexovali i vyhledávače. Tedy na dotaz Kofola se na prvním místě vrací asi něco takového:
Následně došlo k opravě a překlep byl odstraněn. V tuhle chvíli (25. 3. 2011 15:30 hod) zobrazuje na webu Kofola.cz toto:
Suma sumárum?
Takže nejdříve nepovedený web, potom hláška s překlepem (na ty straky stále čekám) a teď hláška bez překlepu, ale pořád bez diakritiky. A to už trvá několik dní! KOFOLO! Prober se!
Vy nesledujete sociální sítě? Vy opravdu nevidíte, kolik lidí o vás nadává? Co si o vás myslí? A kolik lidí za poslední den dva? Jak se to na Twitteru šíří jako lavina? A to s tím nic neděláte?
Už dávno měl být někde zdvižený varovný prst!
Zkuste si vyhledat „Kofola“ na Twitteru: http://twitter.com/#!/search/kofola, to je počtení, co? Kritiku střídá úplné nepochopení postoje Kofoly.
To není k dispozici grafik, který by připravil nějakou pěknou „Under reconstruction“ page? V barvách a duchu Kofoly? Co tam dát třebas odkaz na firma.kofola.cz?
To opravdu padly tržby natolik, že není možné připravit ucházející stránku na web?
To u toho nikdo nepřemýšlí? A vedení je to jedno?
Takovouto ostudu na vlastní domovské stránce a po takovou dobu,
to je opravdu špatně! Kofolo, styď se.
Také by mě zajímalo, jestli jsou k dispozici alespoň statistiky přístupů – za poslední dny tam totiž určitě přišlo pár lidí. A možná více, než obvykle…
Rád bych znal čas, jak dlouho se návštěvníci na webu pohybují a ještě zajímavější by mohl být bounce rate (míra opuštění stránky). Takový pohled na statistiky návštěvnosti je noční můrou každého analytika!
A ještě pár tweetů na závěr:
Opět spuštěný web
Po víkendu Kofola svůj web opět spustila a dočkali jsme se i jakési omluvy. Úroveň posuďte sami:
BTW: Osobně jsem čekal, že tenhle člověk už tam pracovat nebude…