Jak mě naštval Vodafone
Kdysi jsem přecházel od 02 k Vodafonu proto, abych neměl problémy s fakturacemi.
S Vodafonem jsem byl dlouho velmi, opravdu velmi, spokojený. To ale dnes už neplatí, naopak!
Už delší dobu nejsem z Vodafonu nadšený. Zejména proto, že mi skončila rámcová smlouva, kterou by mi sice chtěli prodloužit (a já bych jí i podepsal), ale chtěl jsem vlastního člověka, na kterého se můžu obrátit, který se o mě bude starat. To byl problém. No, tak jsem jí nepodepsal. Vzpomínám na Marušku Řežábkovou, která se o mě kdysi tak krásně starala a dělala Vodafonu čest!
Ale události dnešního mě fakt naštvaly.
Ráno vezmu telefon a zjistím, že ho mám zablokovaný! Při odchozím hovoru jsem přesměrovaný do samoobsluhy, kde mi řekli, že jsem byl zablokovaný, protože nemám zaplacenou fakturu.
První hovor, 10:19 hod
Paní nevěděla, v čem je přesně problém, za co konkrétně dlužím peníze. Že prý 221 Kč za nějakou starou fakturu. Tedy mě přesměrovala na jiné oddělení (asi péče o zákazníky).
Zde jsme se s pánem nemohli dobrat toho, co je vlastně za problém a za co dlužím oněch 221 Kč. Tedy pán navrhl, že se na to v klidu podívá a zhruba za patnáct minut mi zavolá a bude přesně vědět, v čem je problém.
Druhý hovor, 14:05 hod
Opět jsem se dovolal stejné paní. Které jsem si posteskl, že mi kolega stále nezavolal a tedy pořád nevím, o co jde. Byl jsem opět přepojen na tu druhou linku.
Tentokráte jsem hovořil s úplně jiným pánem. Ten mi vysvětlil, že mám nedoplatek na tři měsíce staré faktuře (z 15. 5. 2011) ve výši 221 Kč. Na to konto mi tedy zablokovali všechny telefonní čísla na účtě (celkem 8). Dále mě upozornil na to, že budu muset zaplatit sankční poplatek ve výši 300 Kč za odblokování každého čísla (tedy sankce 2.400 Kč celkem). Na otázku, proč mi neupozornili na vzniklý nedoplatek, mi bylo odpovězeno v tom smyslu, že to jako dělat nemusejí a že mám nezaplacenou fakturu. Tudíž jsem dlužníkem a naprosto oprávněně mi zablokovali telefon.
Velmi jasně (a slušný už jsem nebyl – však si to nahrávali) jsem jim řekl, že mě pěkně štvou, že jim měsíčně platím několik tisíc a kvůli dvěma stovkám mě zablokují. Navíc si k tomu naúčtují bezmála dva a půl tisíce za odblokaci. Samozřejmě se nenamáhali na to jakkoliv upozornit. Celé zablokování proběhlo naprosto potichu a nic (žádná zpráva, telefon, dopis, mail, nic.).
No, pán mi slíbil, že mi na telefon (ze kterého jsem volal) pošle SMS zprávu s instrukcemi pro platbu. Že dojdu k bankomatu a tam to zaplatím. Do 24 hodin pak odblokují telefon. Skvělé…
Třetí hovor, 15:46 hod
Již potřetí jsem se dovolal stejné paní. Tentokráte jsem si postěžoval, že stále nemám ty údaje k platbě, které mi před hodinou slíbil kolega poslat SMSkou.
Vzhledem k tomu, že jsem už věděl, kde je problém, dobrali jsme se jasně k částce i pokynům pro platbu. Ty mi paní nadiktovala do telefonu. Ještě mi je poslala SMS zprávou: ale ani ta mi nedorazila.
Samozřejmě jsem si ještě postěžoval, jak moc naštvanej už jsem. Slíbila, že mi pošle SMSku, až platba dorazí.
Bankomat, 16:00 hod
S na lístku napsanými údaji jsem dorazil k bankomatu a uhradil oněch závratných 221 Kč. Obratem mi přišla SMSka od Vodafonu, že platbu v dané výši obdrželi (automaticky generovaná).
Čtvrtý hovor, 16:08 hod
Tentokráte volala paní sama. Tedy mluvili jsme spolu již po čtvrté. Potvrdila mi přijetí platby a řekla, že dala příkaz k odblokování telefonních čísel. První hovor, který byl OK.
Odblokování telefonu, 17:02 hod
Dorazila zpráva o odblokování telefonu. Tedy vyřízeno. Uff.
Závěrem
Takže v rychlosti shrnu:
- Ráno zjistím, že mám zablokovaný telefon (všechna čísla na účtu)
- Vodafone neví, za co to je. Slíbí, že mi za patnáct minut zavolá.
- Vodafone nevolal.
- O čtyři hodiny, když znova volám mi vysvětlili, kde je problém a slíbili poslat SMSku.
- Vodafone nenapsal.
- O dvě hodiny později jsem si musel o všechno znova zavolat
Takže, protože jsem se spletl a omylem uhradil v květnu fakturu o dvě stovky méně (mimochodem jsem se přehlédl a částku, kterou jsem poslal odpovídala přesně minulé faktuře) mi Vodafone o pár měsíců zablokuje telefon. A to bez upozornění, výzvy, ničeho! Prostě jen tak.
A když to chci řešit, tak takovýhle trampoty. No, fakt hnus. Vodafone, zklamali jste mě.
Update 31. 7. 2011:
U Vodafonu jsme již přes 30 měsíců (téměř tři roky) a celkově jsme utratili přes 140.000 Kč.
A dál?
Zbývá mi poslední operátor: T-mobile. Takže od 16. 8. budu „na nové adrese“… Takovéhle jednání fakt nee.
Update 5. 9. 2011:
Dostal jsem písemnou reakci od Vodafonu na mojí stížnost: I když byli v právu, neúčtovali nakonec poplatek za obnovení čísel (celkem 2.400 Kč). Považuji to tedy za vstřícný krok ze strany operátora a děkuji. Nicméně celé jednání a starosti, popisované výše, nijak omluveny ani vysvětleny nebyly.
mno tak kdyby ti to udelali pred 5 dny byla bych jeste v pohode… ted budu mit pul mesice zbytecne kamarady…
nikdo nema povinnost upozornovat na nejaky nedoplatek… toto by si mel zakaznik hlidat sam, ne?
ocividne jsou nastavene nejake pravidla, o ktere se pak stara nejaky pocitac. takze je to hloupe, ale podobna situace by klidne nastala kvuli nedoplatku 1,- Kc, ne?
ano, je to trosku extremni, ale na druhou stranu je zaver takovy, ze problem byl vyresen. zamestnanci vodafonu (ale urcite ani o2 nebo t-mobile) tam nejsou kvuli jednomu cloveku, a resi tak vice veci na raz.
:) hodne stesti u t-mobile, pekne chvilky stravene u cekani na infolince, a preji co nejmene vytrhanych vlasu z toho jejich sileneho internetoveho cehosi, co nejde realne pouzivat.
Ad Zdeněk: V rámci smluvních dohod by mělo být v zájmu obou stran komunikovat v zájmu vzájemné spokojenosti.
Pokud Vodafone o nedoplatku věděl, nic by ho zaslání upozornění nestálo – doslova nic, pokud by poslal sms nebo mail.
Že blokování ruší, to se ozvat umí. Při změně tarifu mi během minuty poslali 12 sms během 10 minut, jednu za každou službu balíčku kterou ukončili a jinou zavedli – úplně zbytečně.
Operátor Vodafone slíbil, že zavolá, ale nezavolal. Pochopím, že má hodně dalších zákazníků, ale tak ať doprdele neslibuje že zavolá, když to není v jeho silách!
„Problém vyřešen“ rozhodně není popis pro situaci, kdy za pár korun dlužné částky vznikne 2500 Kč penále. Kdyby za ty dva tácy poslali alespoň sms, že platba je v prodlení, tak držím hubu. Tohle není čestné jednání, ale (legální) zlodějna.
proboha…jen nééé T-mobile!!!
Je mi sice mdlo z toho, že tu teď budu chválit zrovna O2, ale bohužel musím uznat, že mají podobné situace odladěné. Případné přeplatky nebo nedoplatky se automaticky promítají do další faktury. Kdyby to tak udělali i v případě Koldy, problém by se následující měsíc s přehledem vyřešil.
Bohužel je to ale vše kladné, co můžu u O2 vypíchnout :-)
Já tedy jsem u Vodafone už hodně dlouho a nebyl problém až na jedno období kdy přecházeli na nový systém a v podobné situaci mi taky odpustili odblokaci a dali slevu na další měsíc. Ale myslím, že nedoplatek se ukáže na faktuře další měsíc. Mě se ta tak stalo a chodí mi upozornění na splatnost a pak chodějí zprávy, že jsem v prodlení. Tak nevím.
Odjakživa jsem u o2 a krom toho, že měli nejdražší služby jsem neměla problémy, ty nastaly teď. Hodně přitvrdili, co jsem si prožila, když mi automaticky prodloužili smlouvu, kterou jsem nechtěla, to nechtějte vědět. Těch hovorů asi 50 a času????
A každý mi řekl něco jiného. Jediné co mne zachránilo, že poslali pak smlouvu poštou a já ji nepodepsala.
Jinak jsou teď všichni operátoři stejně drzí a draví – boj o zákazníka.
Ale mělo by se to zlepšit, máme nejdražší hovory a chystají se sem nové firmy, uvidíme.
Vodafone je jednoznačně nejmenší zlo z těch třech vydřiduchů. Přecházel jsem od O2 a tam jsem dostával vyloženě klacky pod nohy aby mi ten přechod co nejvíce znepříjemnili. Asi padesát hovorů na infolinku, nakonec jsem se dopracoval k tomu, že O2 zablokuje volání na bezplatné linky! Nevěřil bych že operátor může zablokovat volání na bezplatné linky, ale O2 to opravdu udělal. Navíc automaticky prodlužuje smlouvy bez domluvy a souhlasu zákazníka tak jako T-mobile. Nezeptají se a pokud sám na to dva roky nemyslíš a prošvihneš to o jediný den, tak ti smlouvu prodlouží automaticky o další dva roky. Toto Vodafone nedělá a když jsem měl jednou omylem nezaplacenou fakturu, tak mě kontaktovali a ptali se ohledně platby. Obratem jsem uhradil a vše bez problémů. Neříkám že je Vodafone CZ bůhvíjakdobrý, ale z těchto třech vydřiduchů je jednoznačně nejmenší zlo a to skoro ve všech směrech..
@Karel
To jste měl, pane Karel, docela kliku. Já měl s Vodafonem více než 10 let 2 smlouvy (1 sim 12,50 měs. + 4 sim 2500,00 měs), Nikdy jsem nebyl v prodlení s platbou.
Protože Vodafon chce platit jen částky nad 120 korun, stalo se přece jen jednoho dne po 15 letech, že na první smlouvě zablokovali telefon při dluhu 140 korun. To jsem ani nezaregistroval, protože karta byla dočasně mimo telefon. Potom přišel od Vodafonu moc krásný dopis s hrozbou exekuce, a za upozornění si účtují 200 Kč.
Co s tarifem 12.50 Kč měsíčně, kvůli kterému mě šikanují? Uhradil jsem 360 Kč, zavolal jsem na linku a číslo zrušil.
A tím to všechno začalo…. ozvala se paní, že je škoda rušit 15 let starou sim, že mi ji přidá ke druhé smlouvě. Zde jsem udělal osudovou chybu – souhlasil jsem. Záhy přišla SMS, že dlužím 360 Kč za reaktivaci, ať to koukám uhradit. SIM kartu jsem okamžitě opět zrušil a pokusil se uhradit poplatek 360 Kč za moji blbost. Ale nešlo to. Přestože číslo bylo již vedeno na druhé smlouvě, tak tento dluh připsali k té zrušené. Nebudu dál unavovat, stálo mě to spoustu nervů.
Potom jsem začal čísla, se kterými byl problém, převádět k O2. Po několika měsících je průběžný výsledek: 1 smlouva, poslední 2 SIM, ale na jedné z nich už je také problém; asi před 4 dny se záhadně aktivoval tarif Red za 850 Kč, ze 120 Kč tarifu (z čísla se volá 10-20 minut měsíčně). Takže to je další jistý kandidát na převod, protože paní to dát zpátky neumí. Měl jsem převést všechny SIM hned, ale fakt jsem nevěřil, že je to teď s mým oblíbeným operátorem až tak zoufalé.
A proto využívám svůj tarif od firmy neomezeného volání za 495,- měsíčně :)